În 2013, pentru cel de-al optulea an consecutiv, Ziarul Financiar lansează împreună cu casa de investiţii Capital Partners anuarul „Cele mai valoroase 100 de companii din România“, o ierarhie a celor mai puternice companii locale.
Petrom şi-a păstrat poziţia de cea mai valoroasă companie din România, fiind evaluată la 5,7 mld. euro. Producătorul de petrol şi gaze deţinut de austriecii de la OMV a rămas liderul acestui clasament încă de la prima ediţie, iar diferenţa dintre companie şi următorul clasat în top este tot mai mare.
Cumulat, cele mai „scumpe“ companii din România însumează 50,4 mld. euro, cu 2 miliarde în plus comparativ cu ediţia precedentă. Evaluările sunt cuprinse între 5,7 mld. euro (Petrom care se află pe primul loc) şi 123 mil. euro (Monsanto, firma de pe locul 100). Este pentru primul an când cele mai puternice companii din România au început să câştige din valoarea pierdută în anii de criză. Maximul a fost atins în 2007, când primele 100 de companii din România valorau 96 mld. euro.
Evaluarea companiilor se realizează de obicei în cadrul unor procese de vânzare-cumpărare, când se realizează o divizare sau când se accesează credite. Consultanţii îi sfătuiesc pe manageri să îşi evalueze permanent businessul astfel încât atunci când decid să facă un exit să nu fie luaţi prin surprindere şi să aibă o imagine obiectivă asupra afacerii. Primele 20 de companii din catalog au fost evaluate la 28 mld. euro, în creştere cu 8% comparativ cu 2012, creştere determinată în principal de Fondul Proprietatea, a cărui valoare s-a majorat cu 55%. Comparativ cu nivelul maxim atins în 2007, primele 20 sunt la 60% din valoare. În prima ediţie a anuarului, apărută în 2006, cele mai puternice 20 de companii însumau 39 mld. euro, iar între timp în ierarhie şi-au făcut loc nume precum Fondul Proprietatea, Kaufland, GSF Suez Energy, Enel Distrib