O posibilă taxare a traficului în centrul oraşului, soluţie avansată de primarul Emil Boc, a pus pe jar consilierii locali PNL. Aceştia spun că monorailul propus de ei ar aduce mai multe avantaje pentru traficul din Cluj, în timp ce propunerea primarului este jignitoare pentru cetăţeni.
Taxa Boc pe centru este fără viziune, în condiţiile în care primăria cumpără doar mijloace de transport în comun second hand şi nu creează infrastructură reală de transport, ca în oraşele europene, atrage atenţia opoziţia.
La începutul săptămânii, primarul Emil Boc decreta viitoarele măsuri pentru fluidizarea circulaţiei în centrul oraşului. Fără autostrăzi suspendate şi proiecte fanteziste, dar cu soluţii testate deja de oraşele europene: reţea de transport local dezvoltată la nivel metropolitan, plus taxă pe traficul din centru. „Lucrurile nu se concentrează pe autostrăzi zburătoare, ci pe proiecte inteligente. Acesta este trendul european. Adică să lucrezi cu ceea ce ai deja. Să îmbunătăţeşti. Transportul public de calitate ajută la decongestionarea traficului. Reduci numărul de maşini din centru printr-un transport în comun calitativ", sublinia primarul , în cadrul unei dezbateri a strategiei oraşului pe următorii ani.
Problemele de trafic din oraş, lipsa locurilor de parcare şi aglomeraţia se vor reduce şi în Cluj-Napoca, în paralel cu dezvoltarea reţelei de transport public şi cu aplicarea unei soluţii testate la nivel european de alte oraşe: o minitaxă pe traficul cu maşini în centrul oraşului.
Opoziţia din Consiliul Local a criticat ieri taxa Boc pe traficul din centru, atrăgând atenţia că soluţiile pentru clujeni nu sunt taxele noi şi vorbele goale. „Soluţia <