Cu totii ne confruntam cu postacii, un anumit tip de "angajati" care intretin un fenomen considerat nociv, atat pentru canalele media, prin care acestia actioneaza, cat si pentru consumatori, pe care ii manipuleaza. Vezi cum se duce batalia pe opinii intr-o lume care isi pierde pe zi ce trece spiritul critic, cine cade primul in plasa iluziilor si care este miza de care se agata "stapanii" acestor oameni.
Nu prea stie nimeni cum ar trebui sa fie abordati postacii, acele persoane platite sa posteze pe Internet comentarii favorabile unei companii, unui proiect sau chiar unei persoane. Redactiile ziarelor online sunt, la prima vedere, neputincioase in fata avalansei de comentarii laudative, din moment ce sunt civilizate.
Pe de alta parte, cititorii ne acuza ca permitem ca aceasta avalansa sa invadeze spatiul dedicat discutiilor pe marginea unui articol si astfel sa acapareze discutia cu totul.
Despre rolul postacilor si influenta lor am discutat cu Catalin Dimofte, consultant independent in domeniul energiei si finantelor. S-a intamplat ca doua dintre subiectele majore care il intereseaza in mod special – Rosia Montana si gazele de sist – sa "beneficieze" din plin de prezenta postacilor. De asemenea, Dimofte este fost jurnalist de business, ceea ce justifica un interes suplimentar asupra subiectului.
DailyBusiness.ro: Acesti postaci chiar au o influenta semnificativa in formarea unor opinii? Fiind atat de evident rolul lor, cine ii mai ia in serios? Ce categorie de public este influentata de ceea ce spun ei? Pentru ca daca nu ar exista "clienti" pentru postaci, nu ar mai exista nici postaci.
Calatlin Dimofte: Greu de spus ce inseamna "semnificativa", dar o anume influenta au... mai ales asupra cititorilor mai putin educati, cu un spirit critic si analitic mai modest, mai putin informati cu privire la subiectele respec