Ca în fiecare an din ultimii 13, designerii români s-au întrecut în idei ingenioase în creearea unor brazi, ce vor fi licitaţi la Festivalul Brazilor de Crăciun, gala organizată de Salvaţi Copiii, în scopuri caritabile.
În ultimii 12 ani, nume sonore din lumea modei şi-au unit forţele pentru un scop caritabil: strângerea fondurilor pentru educaţia copiilor din cele mai vulnerabile categorii sociale. Anul acesta, mai mulţi ca niciodată, respectiv 24 de designeri, şi-au transformat idealul creativ într-un brad de Crăciun, ce va fi licitat, pe 5 decembrie, la gala festivalului organizat de Salvaţi Copiii.
În cadrul primelor 12 ediţii, Festivalul Brazilor de Crăciun a strâns 2.669.100 euro, care au fost investiţi în suport educaţional pentru 16.200 de copii. În colaborare cu şcoli generale din majoritatea regiunilor ţării, organizaţia a derulat programe educaţionale ce s-au finalizat în 42 de grădiniţe de vară, 32 de centre de tip A Doua Şansă şi 37 de programe Şcoală după Şcoală.
Copiii reprezintă una dintre cele mai vulnerabile categorii sociale din România. Astfel, 52% dintre copiii din ţara noastră se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, cel mai mare procent înregistrat de la aderarea României la UE şi aproape dublu faţă de media europeană. Şi cum este de aşteptat, educaţia nu este una dintre priorităţile familiilor din care fac parte aceşti copii.
Prin programele organizate de Salvaţi Copiii, peste 95% dintre copiii beneficiari au fost înscrişi în clasa I sau la clasa pregătitoare, 86% dintre copii au promovat examenele din anul şcolar 2012-2013, iar 20% dintre ei au obţinut şi premii la concursuri şcolare. Pe lângă impactul social pe care aceste programe îl au asupra copiilor, s-a observat şi o creştere a interesului părinţilor faţă de educaţia copiilor: 83% dintre părinţi manifestând interes faţă de evoluţia educaţională a copilu