Stocul de spaţii comerciale moderne din Bucureşti este de 214 mp/1,000 locuitori, medie ce ne poziţionează mult în urma altor capitale europene precum Budapesta, cu un stoc de 375 mp /1,000 locuitori, Praga cu 691 mp/1,000 locuitori, sau Varsovia cu 449 mp/1,000 locuitori. Şi în situaţia livrării tuturor proiectelor prognozate până la finalul anului 2015, stocul de spaţii comerciale din capitală nu va ajunge la nivelul valorii actuale din Praga.
Comparativ cu media europeană de 287 mp / 1,000 de locuitori, ţările Nordice, Ţările de Jos şi Lituania au un stoc excedentar de 400 mp / 1,000 locuitori. În contrast, în Ucraina, România, Ungaria şi Turcia piaţa centrelor comerciale este sub-dezvoltată, stocul per mia de locuitori variind de la 53 la 188 mp. În aceste ţări este în continuare loc pentru dezvoltarea de noi centre comerciale, decalajul faţă de media europeană fiind unul semnificativ.
În această regiune, Polonia face notă discordantă, apropiindu-se de media europeană ca urmare a numeroaselor dezvoltări de proiecte din ultimii cinci ani. Acest lucru poate însemna, de asemenea, că dezvoltările noi vor fi limitate sau cel puțin vor fi făcute în mod selectiv, pentru a evita surplusul.
ăzvan Sin, Head of Retail Department DTZ Echinox comentează situaţia din Bucureşti: “Bucureştiul este dominat în prezent de trei mari centre comerciale care acoperă parţile de Nord, Vest şi Sud. Zona de Est, cu o densitate a populaţiei de 11,416 persoane / mp, care depăşeste cu 40% media capitalei şi cu un potenţial excelent din punct de vedere al veniturilor pe cap de locuitor, este încă neexploatată, dar va fi acoperită, începând cu 2015 de proiectul MegaMall dezvoltat de Nepi. Centrul comercial va avea o suprafată de 75,000 mp, peste 200 de magazine şi arie de acoperire de 1,7 milioane de locuitori, dintre care 910,000 vor putea accesa locaţia în mai pu