La Cannes a spus ca regia de film tine de ceea ce il “excita”, adaugand ca are un “fetis pentru emotii si imagini violente”. Nu e clar ce legatura are asta cu femeia, dar in interviul pe care ni l-a acordat in acest an pe Croazeta cineastul danez vorbeste despre miracolul si spaima traite odata cu sarcina sotiei, eveniment care l-a inspirat pentru “Numai Dumnezeu iarta”/“Only God Forgives”. Unul dintre filmele controversate ale anului ajunge in 29 noiembrie in Romania.
Reporter: In caietul de presa v-ati declarat sedus de ideea unui film despre un om care il infrunta pe Dumnezeu si ati spus ca aceasta idee a devenit mai puternica in timpul celei de-a doua sarcini a sotiei dvstra. Explicati-ne de ce.
Nicolas Winding Refn: Iti dai seama cat de neputincios esti ca barbat atunci cand realizezi ca pantecele femeii e cel mai apropiat de Dumnezeu. Faptul ca nu cunosti si nu poti controla te inspaimanta. Lunile de sarcina ale sotiei mele au fost foarte dureroase pentru mine deoarece nu stiam ce urma sa se intample. Teoretic, doream sa il pedepsesc pe cel care imi dadea atata suferinta, iar daca pantecele il reprezinta pe Dumnezeu, atunci El el era cel cu care doream sa ma bat.
Rep: Sotia a fost la fel de speriata?
NWR: Da, dar femeile sunt mai apropiate de experienta in sine desi nu o verbalizeaza. Nu as putea intelege niciodata intregul proces care se petrece inauntrul unei femei care e, in acel moment, centrul universului.
“Numai Dumnezeu iarta”/“Only God Forgives” e un poem violent si pretentios despre razbunare, conflicte familiale, religie, sex si, mai ales, despre nimic. Personajele sale sunt conturate vag: o mama vulgara si denaturata (Kristin Scott Thomas), un fiu (Ryan Gosling) care isi poarta spleenul de a-si fi ucis tatal pana in Bangkok, alt fiu (Tom Burke) care a violat si ucis o adolescenta, un politist (Vithaya Pan