Stocul de spaţii în centrele comerciale din Europa va creşte cu 12 mil. mp până la finalul anului 2014
Ankara şi Istanbul sunt viitoarele "puncte fierbinţi" pentru retaileri
DTZ: Londra, Manchester şi Bucureşti au, de asemenea, perspective bune de creştere
Piaţa spaţiilor comerciale din Europa va creşte până la finele anului viitor cu încă 12 milioane de metri pătraţi, suprafeţe care sunt preconizate a fi livrate, iar printre cele mai dinamice ţări se numără Turcia, Polonia, Marea Britanie şi România, potrivit reprezentanţilor DTZ Echinox. Cel mai recent raport "Property Times Europe Shopping Centres" evidenţiază faptul că redresarea economiei europene va avea un impact pozitiv asupra vânzărilor cu amănuntul din Europa, în perioada 2014 - 2018 fiind prognozată o creştere de 1,7% pe an. Aceasta reprezintă o evoluţie de la procentul de -0,6 înregistrat în ultimii cinci ani. "Anticipăm că în următorii doi ani Turcia va totaliza 50% din dezvoltările de centre comerciale din Europa, cu peste 6 mil. mp de spaţii noi de retail planificate a fi finalizate până în 2015. Turcia este urmată de Europa Centrală şi de Est, cu 1,2 mil. mp spaţii noi de retail, în această regiune Polonia deţinând cel mai mare volum de spaţii comerciale noi, cu un total de 944.000 mp. Franţa completează top trei cu 1 mil. mp", a declarat, într-un comunicat, remis ieri redacţiei, Magali Marton, Head of CEMEA Research, din cadrul DTZ.
Referitor la stocurile actuale, se disting variaţii de la ţară la ţară în ceea ce priveşte stocul de centre comerciale. Comparativ cu media europeană de 287 mp/1.000 de locuitori, Ţările Nordice, Ţările de Jos şi Lituania au un stoc excedentar de 400 mp/1.000 locuitori. În contrast, în Ucraina, România, Ungaria şi Turcia piaţa centrelor comerciale este subdezvoltată, stocul per mia de locuitori variind de la 53 la 188 mp. În aceste ţări est