Edilul-șef al Capitalei a convocat ședință de îndată aseară și va cere astăzi aprobarea planului pe baza cărui ar urma să se construiască autostrada suspendată, proiect promis în de Oprescu în campania electorală din 2008. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Primarul general al Capitalei a hotărât, peste noapte, în februarie 2012, că investiţia în cel mai mare proiect de infrastructură va ajunge la 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane euro mai mult faţă de suma iniţială.
La începutul anului trecut, în timp ce Sorin Oprescu spunea că proiectul poate fi aprobat fără să fie supus dezbaterii publice sau să fie analizat de vreo comisie, consilierii generali urlau că, dimpotrivă, acesta nu poate fi votat în cinci minute.
"Nu putem aproba 1,6 miliarde de euro în cinci minute. E ca şi cum am decide să mutăm, în cinci minute, Gara de Nord în Chitila. Nu se poate aşa ceva", a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu, la acea vreme.
Tot în februarie 2013, preşedintele CGMB, Călin Murg, a cerut ca şeful Direcţiei de Infrastructură al Capitalei, Mădălin Dumitru, să explice de ce nu a fost discutat acest proiect până acum, apoi l-a pus la colţ pe Oprescu, întrebându-l dacă aceast proiect a fost pus în dezbatere publică. Însă edilul a răspuns senin:" Da!".
A fost dat de gol de Dumitru, care a venit cu clarificări:" "L-am terminat aseară şi nu a fost pus în dezbatere nicăieri, pentru că legea nu prevede aşa ceva". Când a fost întrebat cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat : "Ne legăm de chiţibuşuri".
Cum schimbă edilul prețul autostrăzii și proiectul de la o zi la alta
Deși a anunțat în campania electorală din anul 2008 că vrea să construiască autostradă suspendată prin Capitală și nu a reușit să o facă în patru ani, primarul general susține acum că o va termina într-un an și jumătate.