Autoritatea Navală intenţiona să achiziţioneze echipamente IT, printr-un program finanţat din fonduri europene
La doar zece zile după lansarea în sistemul de achiziţii publice a unei invitaţii de participare la o licitaţie organizată de către Autoritatea Navală Română (A.N.R.), procedura a fost blocată de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (C.N.S.C.). Nu mai puţin de trei firme au contestat licitaţia, aşa încât o achiziţie estimată la 7,5 milioane lei fără TVA, cu finanţare obţinută din fonduri europene este acum blocată, iar procedura se va relua abia după ce autoritatea va satisface cerinţele ofertanţilor.
A.N.R. a reuşit să acceseze finanţare pentru un proiect de achiziţie de echipamente IT, astfel încât 85% din suma necesară era asigurată de Fondul Social European, 13% din bugetul de stat şi numai 2% din sursele proprii. Licitaţia avea drept obiect „achiziţia de echipamente hardware şi software de bază, servicii de implementare sisteme informatice, servicii de instruire personal privind utilizarea sistemelor“, pentru sediul central al A.N.R. din Constanţa, precum şi pentru Căpităniile Zonale Galati, Tulcea, Giurgiu şi Drobeta Turnu Severin.
Valoarea estimată a acestui contract era de 7.498.732,25 lei fără TVA, iar ofertele urmau să fie deschise la data de 8 ianuarie 2014. Acest termen nu va mai putea fi respectat, dacă s-a ajuns la contestarea licitaţiei.
Potrivit C.N.S.C., pe 22 noiembrie s-au depus două contestaţii, una formulată de S.C. Flex Studio S.R.L. Bucureşti, cealaltă de S.C. Aego Business Consulting S.R.L. Bucureşti, iar pe 25 noiembrie o a treia, a S.C. Ever Garden S.R.L., din Comisani, Dâmboviţa. În toate cele trei cazuri, reprezentanţii firmelor au contestat documentaţia de atribuire şi au cerut fie modificarea ei, fie suspendarea sau anularea procedurii. Cum toate contestaţiile aveau acelaşi obiect, C.