1. Anvelopele de iarna – esentiale!
Nu demult am scris toate avantajele pe care le are un set de anvelope de iarna. Masina pe timp rece, fara anvelope de iarna, este ca pianul fara clape. Adica destul de greu de folosit… Mai mult, nu uita sa verifici presiunea in pneuri. Este foarte important ca presiunea sa fie cea corecta, asa cum iti spune producatorul in cartea masinii. O presiune scazuta poate duce la uzarea prematura a anvelopei si la pierderea aderentei.
2. Presuri speciale de interior
Si presurile pentru interior sunt ca anvelopele, pe sezoane. Daca masina ta are presuri din material textil, acelea sunt dedicate sezonului estival. Se murdaresc repede si se usuca foarte greu, daca intri in masina cu picioarele ude sau pline de zapada. Asadar, chiar de la inceputul sezonului ploios si pana la sfarsitul iernii, e bine sa schimbi cele 4 presuri din interior cu unele de cauciuc. Cauciucul nu permite umezelii sa ajunga la mocheta si pastreaza zapada sau apa in santurile pe care le are presul. Mai sunt si niste presuri speciale de noroi, la fel de bune iarna, care au o buza mai mare. Scopul este acelasi – daca intram in masina cu picioarele pline de noroi sau zapada, murdaria si umezeala sa ramana acolo. Ulterior, aceste presuri se pot scutura usor de murdarie si apa. Un set de presuri de cauciuc costa de la 40 la 100 de lei.
3. Antigelul – de verificat
Chiar daca stim ca masina noastra noua sau veche are antigel la nivel, este necesar sa-l verificam imediat cum sunt semne ca temperaturile coboara spre 0 grade. O mica fisura sau scurgere in sistemul de racire, poate duce la scaderea nivelului de lichid. De obicei, aceste scurgeri nu sunt vizibile, pentru ca antigelul se evapora repede, in loc sa curga pe asfalt. Deci chiar daca nu gasim pete de lichid sub masina, sunt sanse sa avem o scurgere. In plus, la unele masin