Criza a zdruncinat puternic multe dintre domeniile economice din Romania, insa sunt segmente in care climatul dificil s-a facut simtit doar prin reduceri ale cresterilor puternice inregistrate ani de-a randul. Este si cazul pietei de hrana si accesorii pentru animale, produse pe care romanii nu le-au taiat de pe lista de cheltuieli, de dragul necuvantatoarelor care ii inconjoara.
"In ciuda crizei, piata de profil nu a scazut, insa si-a temperat cresterile din anii anteriori, care se ridicau la 30%, ajungand in prezent la 8% pe an. Piata locala se ridica la 155 milioane de euro", a declarat Ionut Mares, manager de operatiuni in cadrul retelei Animax.
Reteaua Animax cuprinde 36 de petshop-uri si iti propune sa incheie acest an cu 40 de unitati.
Mares a adaugat ca in cadrul magazinelor proprii valoare medie a bonului de casa per vizita se ridica la 38-39 de lei, iar jumatate din aceasta suma este alocata pentru mancare.
"Sunt circa 1,5 milioane de caini in mediul urban, una din patru familii are un caine. Stapanii acestor animale le considera ca niste copii si nu au renuntat sa cumpere hrana si accesorii, in ciuda crizei economice", a adaugat Mares.
Mai mult, romanii cumpara mii de animale si pasarii vii din petshop-uri, de la pesti si hamster, care nu depasesc cateva zeci de lei, la catei de rasa de talie mica (1.000 - 2.000 lei), pana la papagali al caror pret poate sa depaseasca 10.000 lei.
De exemplu, Animax vinde anual 3-4 exemplare de papagal vorbitor Ara, care poate memora si rosti pana la 2.000 de cuvinte in ordine logica. Papagalul traieste 80 de ani si costa 11.000 de lei.
Reprezentantii companiei sunt de parere ca piata de profil va fi in continuare pe un trend ascendent, in contextul in care tot mai multi romani incep sa isi hraneasca animanele cu hrana industriala si nu gatita in c