A.T. Kearney a dezvaluit eCommerce Index pentru 2013, scotand in evidenta top 30 tari in care retail-ul online va creste puternic in perioada urmatoare sau in care retailul online este deja bine stabilizat.
Ranking-ul este bazat pe noua variabile, incluzand climatul macroeconomic precum si adoptia tehnologica a populatiilor, comportamentul de cumparaturi, infrastructura si activitatile specifice de retail. Romania nu apare in acest top.
Indexul scoate in evidenta o combinatie intre tarile dezvoltate si cele in curs de dezvoltare. China ocupa primul loc si tarile G8 (Japonia, SUA, Marea Britanie, Germania, Franta, Canada, Rusia si Italia) intra in top 15. La mijlocul clasamentului punctajul devine compresat, doar cateva puncte despartind mai multe tari.
Citeste si:La cumparaturi in 2012: Cine vor fi castigatorii din retail?Andrei Cretu pleaca de la A.T. Kearney si se muta la PwCTopul pietelor atractive pentru outsourcing. Cum sta Romania
Tarile in curs de dezvoltare ocupa un loc proeminent in Index, detinand 10 din cele 30 de pozitii, incluzand primul loc, China. Aceste tari au reusit sa “sara” peste maturizarea retailului traditional, intrand puternic, deseori, direct in zona de retail online. De exemplu, telefoanele mobile per capita in Rusia (1,8) si in Emiratele Arabe Unite (1,7) sunt mai ridicate decat in tarile dezvoltate. Consumatorii din aceste tari folosesc telefoanele mobile pentru a face research privind produse, a compara preturi si a citi pareri pe retele sociale.
Mai jos, principalele grafice ale studiului. Intreg materialul poate fi parcurs aici.
A.T. Kearney a dezvaluit eCommerce Index pentru 2013, scotand in evidenta top 30 tari in care retail-ul online va creste puternic in perioada urmatoare sau in care retailul online este deja bine stabilizat.
Ranking-ul este bazat pe noua variabile, incluz