Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul autostrazii suspendate, un proiect evaluat la peste 1,3 miliarde de euro. Drumul ar urma sa aiba 13,5 km si va merge pe langa inelul de cale ferata, de la podul de pe Soseaua Colentina, la complexul Europa, pana la Lacul Morii. Primarul Sorin Oprescu a declarat ca acest proiect se va realiza in parteneriat public-privat, insa din 2011 pana acum inca nu a gasit un investitor.
Traseul autostrazii suspendate:
- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici, inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.
- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime, pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.
- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.
- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, pro