Cine conduce piaţa PC-urilor din România? Marile nume sunt HP, Dell şi Sony, dar niciuna dintre acestea nu a ajuns în vârful ierarhiei.
Dell a susţinut de curând o conferinţă de presă în care şi-a prezentat strategia de viitor, din postura de companie privată (nelistată la bursă), şi strategia pe România. Vrea o cotă de piaţă de două cifre. Firesc, a prezentat şi parcursul rivalilor şi cam unde se situează în prezent. Când vine vorba de „nişa“ PC-urilor pentru consumatorii obişnuiţi, Dell este pe locul 7 cu o cotă de piaţă în al treilea trimestru din 2013 de 4,1%, în creştere cu 0,9%. Cu cine se luptă însă pentru creştere şi cine e în vârf?
Clasamentul este condus detaşat de Lenovo care a crescut cu 83% faţă de anul trecut şi a ajuns acum, aproape de finalul lui 2013, la o cotă de piaţă de 20,7% (a se vedea fotografia de mai jos). Dell se uită spre locurile doi şi trei, acolo unde Acer şi Asus au 15,4%, respectiv 11,3%. La polul opus, însă, se prezintă Sony cu o scădere de 47%. Mai mult, compania japoneză a ajuns la o cotă de piaţă de 1,6% şi „pierde“ ultimul loc doar în faţa Flanco.
Per total, în România, pe zona consumer, PC-urile au avut o scădere cu 2,6% faţă de anul trecut. Mai există şi statistici pe toată piaţă, iar ce-i important aici e locul ocupat de HP. Compania reuşeşte să rămână în top 3, chiar pe locul doi, dar cu o scădere de 23,6%. Mediul corporate încă îi e de ajutor, dar clasamentul este condus în continuare de Lenovo. În zona consumer, HP este pe locul 4 cu o scădere de 14%.
Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.
Topul complet prezentat de către Dell (click pentru dimensiune completă).