- Social - nr. 233 / 28 Noiembrie, 2013 Am citit nu demult ca Scoala Generala nr 81 din Bucuresti a fost amendata cu 1.000 de lei pentru ca a organizat un concurs de matematica, in urma caruia elevii sa fie impartiti (eu as spune separati) in doua clase, una din ele fiind cea de elita, cealalta, fiind a "gloatei”! Nu mi se pare psiho-pedagogic! Probabil ca nu ratiuni pedagogice au condus la initierea acestui concurs… In clasa a IV-a vorbim despre elite scolare? Care elite? Eventual elite financiare, politice, din care ar putea face parte parintii copiilor… La 10-11 ani, foarte aproape in timp de cand au "promovat” ciclul celor…6 ani de-acasa, cand materia preferata era jocul (fie el si virtual, pe calculator), micutii elevi pot avea, asa ca intr-o… joaca, inclinatii si chiar sclipiri la o materie sau alta, sau pot fi mediocri in domenii in care la maturitate vor performa, poate, la nivel de elita. Istoria stiintei, culturii, civilizatiei e plina de "genii la varste fragede ", dar si de "oameni mari” care, cand au fost mici, copii, elevi, au avut o evolutie scolara… atipica pentru domeniile in care, mai tarziu, la maturitate, s-au ilustrat ca reprezentanti de elita. Iata doar cateva exemple din diverse domenii. Einstein a vorbit tarziu, pe la 4 ani, n-a citit pana la 7 ani si, in general, a fost catalogat ca "incet la minte, nesociabil si pierdut pentru intotdeauna in vise prostesti”. Winston Churchill, ajuns prim-ministru la 62 de ani, a ramas repetent in clasa a VI-a. Michael Jordan a fost dat afara, ca necorespunzator, din echipa de baschet a liceului sau. Scoala elementara - ciclul primar si cel gimnazial – este in principal o perioada de acumulare de cunostinte cu adresabilitate generala, tuturor elevilor, chiar daca exista "clasamente neoficiale”, cu cel mai bun elev la matematica, cel mai bun la limba romana, etc, si "clasamentul general” care il situeaza pe p