Complexul Energetic Oltenia nu duce lipsă de băieţi deştepţi, unii proveniţi chiar din rândurile sindicatelor. Producătorul de energie a fost mereu o vacă de muls pentru sindicalişti şi, după cum a scos în evidenţă un raport al Corpului de control al CE Oltenia, inclusiv transport au făcut pentru a putea să stoarcă bani din companie. Zilele trecute, managerul complexului, Laurenţiu Ciurel, vorbea supărat pe la o televiziune locală cum că transportul salariaţilor este ineficient. Afirmaţia venea într-un context nefavorabil, în sensul că managerul doar ce fusese acuzat că vrea să taie transportul salariaţilor pentru 2014. Acuza a venit de prin bazinul minier Rovinari, de pe la sindicalistul Constantin Mitrescu. Şi asta tocmai pentru că Laurenţiu Ciurel a deranjat o afacere a adjunctului sindicalistului, care cară de zor la salariaţi ai companiei pe un contract de vreo 4,5 milioane de lei.
Reclamaţia a fost făcută la Corpul de Control încă din luna august, verificările durând 10 zile, până la începutul lunii în curs. Aspectele confirmate în urma sesizării demonstrează că afacerile sindicale nu ţin cont de nimic, nici măcar de faptul că s-ar putea, la un moment dat, să fie invocat un conflict de interese. Nimeni nu a avut o problemă cu faptul că unul dintre salariaţii Sucursalei Electrocentrale Rovinari, parte a Complexului Oltenia, face un cumul de funcţii, fiind lider de sindicat, conducător de formaţie în cadrul companiei şi mare patron de firmă de transport care are contract cu producătorul de energie care îl plăteşte să stea la serviciu.
Concret, este vorba de o societate, SC Eveline SRL, care prestează servicii de transport al salariaţilor pe cinci trasee de la SE Rovinari şi până la Turceni, Turburea, Negomir sau Urdari. Societatea respectivă este administrată, în prezent, de Elvira Lăzăroiu, însă în spatele ei se află un lider de sindicat de la SE