Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate susține că Spitalul Judeţean Timişoara are o datorie de aproape 900.000 de lei către pacienţi, reprezentând contravaloarea unor medicamente. Iulius Jugănaru, managerul spitalului, a răspuns la aceste acuzaţii.
„În informarea trimisă presei, au omis să spună că cele două declaraţii pe care noi ar fi trebuit să le acceptăm şi contractul pe care ar fi trebuit să îl semnăm cu pacientul nostru şi CJAS se face prin semnarea unui act adiţional la contractul cadru, iar noi nu am semnat aşa ceva, pentru că nu există o prevedere legală care să ne oblige să semnăm un astfel de act adiţional. Este doar un experiment al CJAS Timiş, nicio casă de asigurări din ţară nu a adoptat aşa ceva. Mai mult decât atât, este vorba despre nişte hârtii care ne încarcă pe noi ca şi spital, pe medici în detrimentul actului medical. Nu văd ce eu, ca spital, trebuie să fiu broker de asigurări”, spune Iulius Jugănaru.
Mai mult, spitalul s-a trezit cu reprezentanţi ai CJAS, chiar joi, 28 noiembrie, pentru a fi controlat pe tema rambursărilor cheltuielilor. „Exact azi au venit în control, dar când le-am cerut ordinul din partea preşedintelui CJAS au spus că nu au aşa ceva, că este la semnat. Aşa că i-am trimis după el şi i-am invitat să vină mâine”, a declarat Jugănaru.
„Noi nu am impus nicio limită de rambursare a cheltuielilor. Pacienţii care solicită rambursarea cheltuielilor o fac în baza unei proceduri a spitalului nostru, care respectă legea. Pacientul se adresează serviciului juridic, care are dosarul medicului curant, un referat al medicului curant care spune că nu au fost materiale sanitare, dispozitive medicale în spital, el este aprobat de manager, directorul medical ataşează bonurile respective. Apoi dosarele sunt supuse analizei Spitalului Judeţean Timişoara. Comisia decide dacă se vor rambursa sau nu. Acum doi ani procedur