Preconizat în urmă cu un an, Concursul internaţional de canto organizat de Teatrul Liric din Craiova s-a concretizat abia acum, prima ediţie derulându-se în cadrul tradiţionalului Festival „Elena Teodorini“, juriul – preşedinte italianul Giampiero Sobrino – acordând premiul I sopranei Diana Ţ ugui şi, ex aequo, lui Dragoljub Baji´c din Serbia; apreciata solistă a teatrului-gazdă a primit şi premiul publicului şi pe cel special (probabil cu perspective de colaborare la Zürich), dar au fost recompensaţi şi alţi tineri care, în parte, sunt deja cunoscuţi şi apreciaţi în ţară, precum baritonii Sándor Balla (de la Opera Maghiară din Cluj) sau Cătălin Ţ oropoc (Opera din Constanţa). Câteva zile mai târziu, la Bucureşti a avut loc ediţia a V-a a Trofeului „Ion Dacian“, de asemenea inclusă într-un festival – „Viaţa e frumoasă“ –, oferit de teatrul care acum a devenit „de operetă şi musical“, păstrând şi numele lui Ion Dacian, „prinţul operetei“, care însă nu mai are nimic în comun cu structura repertorială actuală. De fapt, nici concursul nu s-ar mai lega de memoria tenorului atât de îndrăgit cândva, pentru că tinerii abordează prioritar pagini de musical sau chiar pop-rock, mult mai ofertante pentru cei care preferă mişcările scenice… adecvate şi zona muzicii care „beneficiază“ de microfon, ceea ce în genul operetei ar fi (cel puţin în principiu) inacceptabil. Şi totuşi, ca şi anul trecut, până şi cei câţiva care au optat pentru arii de gen au cântat cu „lavalieră”, deşi în majoritate sunt absolvenţi ai claselor de canto la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti. Deloc întâmplător, şi înscrierile Publicitate s-au făcut la UNMB, proiectul fiind „realizat cu sprijinul Centrului de excelenţă“ condus acolo de Mihai Cosma; el a fost preşedintele juriului, iar membri Marius Ţ eicu, Eleonora Enăchescu, Oltea Şerban-Pârâu, Alfredo Pascu. În urma presel