Primul tren de mare viteză care va lega Parisul de Barcelona va circula de la 15 decembrie, a anunţat miercuri liderul guvernului spaniol Mariano Rajoy.
Acesta va permite legătura dintre cele două oraşe în şase ore şi 20 de minute şi vor exista două trenuri dus-întors pe zi între Paris şi Barcelona, a declarat SNCF. A fost nevoie de 20 de ani pentru ca această legătură pe calea ferată să devină realitate.
Călătoria va dura şase ore şi 20 de minute, faţă de şase ore 40 cât este în prezent cu schimbarea trenului la Figueres, în apropiere de frontiera franceză, transmite Mediafax.
Exploatarea comercială a acestei legături, care nu este încă pe deplin de mare viteză, va fi împărţită între companiile feroviare franceză SNCF şi spaniolă Renfe.
Obiectivul final este de a lega Parisul de Barcelona în cinci ore şi 35 de minute, însă pentru aceasta este nevoie ca tronsonul dintre Perpignan şi Nimes, în sudul Franţei, să treacă la mare viteză, ceea ce este prevăzut pentru 2021, conform Renfe.
Cu 3.000 de kilometri de linii feroviare, Spania a depăşit în 2010 Franţa la numărul de kilometri de linie de mare viteză instalaţi, şi este acum pe primul loc în Europa şi numărul doi în lume în acest domeniu.
Primul tren de mare viteză care va lega Parisul de Barcelona va circula de la 15 decembrie, a anunţat miercuri liderul guvernului spaniol Mariano Rajoy.
Acesta va permite legătura dintre cele două oraşe în şase ore şi 20 de minute şi vor exista două trenuri dus-întors pe zi între Paris şi Barcelona, a declarat SNCF. A fost nevoie de 20 de ani pentru ca această legătură pe calea ferată să devină realitate.
Călătoria va dura şase ore şi 20 de minute, faţă de şase ore 40 cât este în prezent cu schimbarea trenului la Figueres, în apropiere de frontiera franceză, transmite Mediafax.
Exploatarea comercială a acestei legături, care nu este