Un eveniment de pionierat pentru învățământul preuniversitar românesc a avut loc, în această lună, la Arad, în spațiul cibernetic: Colocviul Internațional Educația Transdiciplinară în Învățământul Preuniversitar. Evenimentul a fost organizat de către Centrul de Aplicații Transdisciplinare în Educație al Colegiului Național „Moise Nicoară” din Arad, Institutul de Studii Transdisciplinare în Știință, Spiritualitate, Societate – IT4S, Rețeaua EDU Moodle România, în parteneriat cu prestigiosul Centru Internațional de Studii și Cercetări Transdisciplinare ( C.I.R.E.T –Paris) și Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra”, Arad.
„Dezvoltarea tehnologiilor de comunicație permite acum apropierea persoanelor cu interese comune, indiferent în ce colț al lumii s-ar afla, facilitându-le dialogul și schimbul de idei. Globalizarea, care are loc la toate nivelurile, inclusiv la nivel informațional, este un factor care, pe de-o parte, facilitează inclusiv nevoia de dezvoltare și implementare a transdisciplinarității și pe de altă parte, obligă totodată la această mutație“, a declarat prof. Larisa Chiţu, directorul CCD Arad.
Principalul rol al ediției a doua a colocviului a fost de a reuni, în mediul virtual, teoreticieni și practicieni ai transdisciplinarității, care să facilieteze aplicarea acesteia în învățământul preuniversitar. Din păcate, de prea multe ori în învățământul românesc, conceptul de transdisciplinaritate este înțeles în mod greșit și este adesea confundat cu cel de inter și pluridisciplinaritate sau cu termenul de „transversal”. Pe parcursul celor trei ore ale desfășurării colocviului, participanții au putut audia și vizualiza prezentarea academicianului Basarab Nicolescu, – invitatul de onoare al colocviului – cel care a dezvoltat fundamentarea teoretică a transdisciplinarității, și au avut oportunitatea de a-i adresa întrebări, în direct.
P