Noua generaţie a pick-upului Ford Ranger a fost prezentată iniţial în Australia, dar de anul acesta este disponibilă şi pe piaţa autohtonă.
Prin definiţie, un pick-up trebuie să fie, în primul rând, util. Faţă de acum un deceniu însă, segmentul a evoluat destul de mult, depărtându-se de caracterul strict utilitar. Astăzi, ca să ridice pretenţii de succes, un pick-up trebuie să se prezinte şi cu o formă plăcută, dar şi cu opţiuni de confort sau de siguranţă specifice până de curând turismelor.
La nivel mondial, Ford este poate cea mai de succes marcă atunci când vorbim de pick-upuri, F-150 fiind, de exemplu, unul dintre cele mai vândute automobile din SUA de mulţi ani. Noul Ranger este un adevărat model global, disponibil spre vânzare în 180 de ţări. Caroseria are un design care inspiră încredere, reuşind să transmită că te poţi baza pe acest automobil indiferent de solicitările la care ai de gând să-l supui. Comparativ cu generaţia precedentă, Ranger a crescut în dimensiuni, ajungând chiar la limita superioară a segmentului, ceea ce aduce numai avantaje la utilitate, dar cere mai multă atenţie la manevrarea uriaşului automobil în traficul urban.
Motor adecvat
Modelul testat de "ring" era echipat cu un diesel de 2,2 litri şi 150 CP. Deşi vorbim de un model mare şi destul de puternic, Ranger a consumat, la gol, mai mult de 11 l/100 km în traficul bucureştean. Desigur, fiind vorba de un pick-up, consumul este influenţat şi de încărcătură, dar, în cazul deplasărilor lungi, şi de aerodinamica inferioară comparativ cu a unui turism.
Propulsia se face în mod normal cu ajutorul punţii spate, însă un comutator electronic prezent pe planşa de bord îi permite şoferului alegerea tracţiunii integrale chiar în timpul deplasării cu viteze de maximum 120 km/h. La nevoie, tot de acolo se poate comanda şi cuplarea