Consilierii locali vor aproba în şedinţa de vineri tariful care va fi perceput pentru o călătorie cu linia expres 100 care va lega pe direct Gara centrală de Poiana Braşov. Acesta a fost stabilit la suma de 5,5 lei, în condiţiile în care un bilet pe linia 20 Livada Poştei – Poiana Braşov este 4,5 lei, însă traseul este mult mai scurt.
Pentru a scoate profit trebuie să fie aproape 4.000 de călători pe lună
Conducerea RAT a făcut şi unele calcule înainte de a stabili acest trafic, pentru ca întâi de toate să se vadă rentabilitatea unei astfel de curse. Traseul noii linii are o lungime totală de 31 de km, tur şi retur, şi se vor face 6 curse pe zi, timp de 16 zile pe lună, ţinând cont că autobuzele de pe linia 100 vor circula doar la sfârşit de săptămână. Din estimările făcute, preţul pe km pentru această cursă ar fi de 1,19 lei, RAT Braşov urmând să cheltuiască 43.861 lei pe an pentru a putea opera noua cursă sezonieră. Într-o lună, practic RAT va cheltui 16.819 lei pentru această linie, iar conform calculelor specialiştilor de la RAT profitul ar fi de… 0,33 lei pe km. Pentru ca Regia să nu iasă în pierdere, ţinând cont de preţul biletului vor trebui să fie minimum 3.958 de călători pe lună.
Doar la deschiderea sezonului vor circula primele autobuze
Conducerea RAT a anunţat că lansarea liniei expres cu numărul 100, Gara Braşov – Poiana Braşov, va avea loc după aprobarea Planului de servicii al RAT pentru anul 2014, de către Consiliul Local Braşov şi la deschiderea sezonului de iarnă în staţiune. RAT menţionează faptul că această cursă va avea un caracter experimental şi sezonier, astfel că autobuzele vor circula după un program caracterizat prin flexibilitate, funcţie de cererea de transport şi de posibilitatea desfăşurării a diferite activităţi în Poiana Braşov. Autobuzele care vor circula pe traseul liniei 100 vor pleca din terminalul de la