Trimiterea CV-urilor şi completarea unor formulare interminabile pentru a aplica la un job vor rãmâne de domeniul trecutului. Cea mai nouã metodã de recrutare este gamificarea, model pe care compania Pontoon, parte a Adecco Group, intenţioneazã sã o implementeze în curând și în România.
Aceastã metodã presupune ca angajatorul sã creeze pe site un joc, unde sã se adune cei interesaţi de profilul companiei, nu doar de o anumitã poziţie. Jocul va fi construit astfel încât specialiştii în recrutare sã poatã avea un profil al candidaţilor în funcţie de activitatea loc în joc.
“Gamificarea este un proces plãcut, distractiv şi cu o satisfacere imediatã. În mod tradiţional, atunci când vrei sã aplici pentru un post vacant intri pe site-ul companiei unde vrei sã te angajezi şi începi sã completezi formulare. Asta plictiseşte candidatul. Gamificarea este o metodologie ineditã de recrutare tocmai pentru cã este distractivã, creativã, iar competiţia este constructivã”, a declarat Rory Jeffcock - EMEA RPO Director Pontoon.
Jucãtorii vor fi premiaţi în moduri diferite: vor primi puncte în funcţie de realizãri sau alte recompense. “Candidaţii pot juca singuri sau în echipe. Jocul în echipã nu îi dezavantajeazã pe jucãtori la punctaj. Unii cãştigã puncte când dorm, alţii când aleargã la maraton etc”, adaugã Rory Jeffcock.
70% din companii îşi vor alege angajaţii prin jocuri
Statisticile aratã cã în 2014, 70% din cele 2.000 de companii mari îşi vor crea o aplicaţie de recrutare prin joc, deşi luând în consideraţie orele jucate de angajaţi în timpul programului le fac pe firme sã piardã 1,5 milioane de dolari, în SUA. Specialiştii în recrutare susţin cã motivul pentru care companiile vor implementa gamificarea ca metodã de selecţie a angajaţilor este faptul cã în acest fel se vor gãsi oamenii potriviţi pentru postul vacant într-un timp mult mai sc