Trimiterea CV-urilor şi completarea unor formulare interminabile pentru a aplica la un job vor rămâne de domeniul trecutului. Cea mai nouă metodă de recrutare este gamificarea, model pe care compania Pontoon, parte a Adecco Group, intenţionează să o implementeze în curând și în România.
Această metodă presupune ca angajatorul să creeze pe site un joc, unde să se adune cei interesaţi de profilul companiei, nu doar de o anumită poziţie. Jocul va fi construit astfel încât specialiştii în recrutare să poată avea un profil al candidaţilor în funcţie de activitatea loc în joc.
“Gamificarea este un proces plăcut, distractiv şi cu o satisfacere imediată. În mod tradiţional, atunci când vrei să aplici pentru un post vacant intri pe site-ul companiei unde vrei să te angajezi şi începi să completezi formulare. Asta plictiseşte candidatul. Gamificarea este o metodologie inedită de recrutare tocmai pentru că este distractivă, creativă, iar competiţia este constructivă”, a declarat Rory Jeffcock-EMEA RPO Director Pontoon.
Jucătorii vor fi premiaţi în moduri diferite: vor primi puncte în funcţie de realizări sau alte recompense. “Candidaţii pot juca singuri sau în echipe. Jocul în echipă nu îi dezavantajează pe jucători la punctaj. Unii căştigă puncte când dorm, alţii când aleargă la maraton etc”, adaugă Rory Jeffcock.
70% din companii îşi vor alege angajaţii prin jocuri
Statisticile arată că în 2014, 70% din cele 2.000 de companii mari îşi vor crea o aplicaţie de recrutare prin joc, deşi luând în consideraţie orele jucate de angajaţi în timpul programului le fac pe firme să piardă 1,5 milioane de dolari, în SUA.
Specialiştii în recrutare susţin că motivul pentru care companiile vor implementa gamificarea ca metodă de selecţie a angajaţilor este faptul că în acest fel se vor găsi oamenii potriviţi pentru postul vacant într-un timp mult mai scurt.