Ministrul Dan Şova a declarat, vineri, că bugetul instituţiei pe care o conduce preia banii suplimentari obţinuţi prin majorarea accizei pe combustibil la 7 eurocenţi, fonduri care vor fi alocate jumătate pentru construcţia de autostrăzi, iar cealaltă jumătate pentru drumuri naţionale.
"Taxa de 7 eurocenţi, aşa cum am spus, merge în bugetul Departamentului de proiecte de infrastructură pe autostrăzi şi drumuri naţionale (...) Nu ai cum să afectezi un anumit venit unei anumite cheltuieli, e împotriva legii din 1991, de la prima lege a finanţelor publice. Dar dincolo de treaba asta, normal că putem discuta principial pentru ce se pune o taxă. Această taxă s-a pus pentru a se finanţa autostrăzi şi drumuri naţionale. (...) Bugetul a crescut cu aproximativ un miliard de lei, deci banii se regăsesc, dacă are cineva buna credinţă să se uite la cifre", a susţinut ministrul.
Şova a fost întrebat ce pondere din taxa de 7 eurocenţi se va aloca pentru autostrăzi şi cât pentru drumuri naţionale.
"Din total buget, cam 50% se duce pe autostrăzi, 50% drumuri naţionale şi variante ocolitoare. Nu s-a făcut un asemenea calcul, că e un singur buget care trebuie să finanţeze toate obiectivele", a replicat Şova.
În şedinţa comisiilor de buget-finanţe în care s-a discutat bugetul pe 2014 al instituţiei pe care o conduce, Dan Şova a avut o serie de dispute cu deputaţii PDL Gheoghe Ialomiţianu şi Andreea Paul în legătură cu veridicitatea afirmaţiei că toţi banii din majorarea accizei se regăsesc la instituţia pe care o conduce.
Ministrul a susţinut că bugetul departamentului pe care îl conduce este construit pe taxa de 7 eurocenţi. "Bugetul faţă de anul trecut este mai mare cu un miliard de lei la CNADNR, la departament la noi, şi bugetul se bazează tocmai pe existenţa acestei taxe", a susţinut Şova.
Ialomiţianu a replicat că suma prevăzută din bugetu