Potrivit unei cercetări efectuate de INSCOP Research, 26,3% din respondenţi îşi pun tricolorul pe balcon cu ocazia Zilei Naţionale a României.
Românii nu par a avea un cult al tricolorului foarte dezvoltat, dar faptul în sine nu trebuie interpretat ca o lipsă de interes faţă de simbolurile naţionale, ci mai degrabă ca o reacţie la festivismul excesiv din perioada comunistă, relevă „Barometrul – Adevărul despre România“, realizat de INSCOP Research la comanda ziarului „Adevărul“. Sondajul a fost efectuat în perioada 7 - 14 noiembrie 2013, pe un eşantion de 1.055 de persoane, şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi de peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3%, la un grad de încredere de 95%.
Doar 26,3% din respondenţi obişnuiesc să arboreze drapelul acasă, de Ziua Naţională a României. 71,5% nu au acest obicei, iar numărul de non-răspunsuri este mic (2,2%).
Mândri
83% din respondenţi se declară mândri de a fi români, în timp ce 12,8% nu văd un motiv de mândrie în a fi români. Pe categorii socio-demografice, segmentul de vârstă 35-49 de ani înregistrează un procent uşor mai scăzut decât celelalte persoane care se declară mândre de a fi români. Faptul nu e neobişnuit: unii sociologi numesc acest segment de vârstă „generaţia sandwich“ – categoria de vârstă prinsă între copii şi părinţi, cea pe care apasă cele mai multe obligaţii de familie, de întreţinere a unei gospodării şi de ajutorare a celorlalţi membri ai familiei. Aici sunt localizate cele mai multe aşteptări şi tot aici avem segmentul cel mai afectat de probleme economice şi sociale, şomaj, scăderi salariale etc. Prin urmare, este normal ca pe acest palier să se localizeze şi o serie de nemulţumiri care se pot reflecta simbolic şi în indicatorul despre care discutăm.
Locuitorii din Muntenia-Oltenia-Dobrogea sunt mândri de originea naţională peste