TIMIȘOARA. După ce în urmă cu o zi, CJAS Timiș a acuzat Spitalul Județean că nu onorează dosarele de rambursare a cheltuielilor către pacienții care au fost internați în spital și au plătit cele necesare, acum managerul acestuia cere ajutorul Casei Naționale.
Având în vedere situația creată de către o instituție publică prin reprezentanții săi, prin dezinformare, denigrare, abuz și interpretarea eronată a legislației, vom solicita autorităților centrale să acționeze imediat pentru remedierea prejudiciilor aduse și în același timp, pentru informarea corectă a asiguraților, spune Iulius Jugănaru, managerul Spitalului Județean.
Spitalul Județean acoperă acum datoriile făcute de pacienți în anul 2012, în limita a 30 000 de lei lunar, având în vedere că în urmă cu doi ani procedura de rambursare a banilor a fost sistată de managerul de atunci. CJAS Timiș acționează abuziv și fără acoperire legală, impunând prin presiune asupra SCJUT semnarea unor documente, fără aprobarea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dezinformând totodată opinia publică și autoritățile prin acuzații nefondate, fapte deosebit de grave atât din punct de vedere legal cât si moral. Concret, în comunicatul de presă, reprezentanții CJAS Timiș au “omis” să menționeze faptul că implementarea măsurii respective presupune semnarea unui act adițional la Contractul-cadru pe 2013, act adițional care nu are niciun temei legal; considerăm abuzivă o astfel de procedură din partea instituției contractante și procedăm ca atare. Până în prezent, deși am solicitat inclusiv printr-o adresă oficială, CJAS Timiș nu a precizat prevederea legală ce stă la baza semnării de către SCJUT a unui asemenea act adițional, mai explică Jugănaru.
CJAS Timiș a făcut publică și o listă cu datoriile pe care le au spitalele către pacienți, însă Spitalul Județean nu stă cel mai rău. Pe primul loc cu toate dosa