Vă mai aduceţi aminte de licitaţia pentru tramvaie organizată de Primăria municipiului Arad? Vă mai aducţei aminte că Aradul a luat un credit de 13 milioane de euro de la BERD, din care 8,7 milioane de euro sunt destinate achiziţionării a şase tramvaie? Nici nu e de mirare dacă unii dintre arădeni au uitat de această afacere, deşi n-ar trebui, fiindcă noi şi copiii noştri vom plăti până la adânci bătrâneţi pentru aceste combinaţii. Licitaţia pentru tramvaie ar fi trebuit să-şi afle un câştigător de vreo cinci luni de zile, de când s-au deschis ofertele, sau măcar un câştigător al primei runde, însă, din nefericire pentru arădeni (inclusiv pentru Gheorghe Falcă şi patronul Astra Călători, Valer Blidar, dar pentru ei din alte motive), nici până astăzi nu se ştie rezultatul. Un fapt nemaiîntâlnit în istoria postdecembristă, cel puţin la nivelul Aradului, dacă nu şi la nivel naţional. Până şi privatizarea CFR Marfă s-a încheiat între timp, numai la Arad lucrurile rămân blocate dintr-un motiv foarte simplu: ziarul nostru a făcut o serie de dezvăluiri, pe care nu trebuia să le facem, iar afacerea e pe un drum fără ieşire. Falcă nu ştie cum să acţioneze, dacă să ne dea dreptate, iar câştigător să iasă Astra Călători, sau să ne contrazică, să iasă câştigătoare firma poloneză PESA, celălalt ofertant, caz în care va face cunoştinţă cu trustul media al tovarăşului Blidar. Până să ia o decizie însă, primarul Falcă tace vinovat, iar de mai bine de cinci luni de zile, de când am început dezvăluirile, refuză să dea explicaţii pe acest subiect, deşi e vorba de 13 milioane de euro, pe care le luăm împrumut şi pentru care noi, cei care plătim împrumutul, merităm măcar nişte explicaţii. Ele nu vin, iar tăcerea primarului Falcă spune totul despre dedesubturile acestei afaceri.
Un scurt istoric, pentru aducere aminte
Mulţi dintre arădeni probabil au uitat de afacerea c