News A venit iarna. După ce depăşim momentul de panică gratuită oferit pe toate canalele media şi revenim la realitate, căutăm soluţii pentru traficul în condiţii de iarnă. În acest material, tratăm subiectul condusului pe gheaţă şi polei, cu şapte sfaturi utile pentru şoferi.
După ce am văzut care sunt procedurile optime de dezaburire rapidă a maşinii în sezonul rece urmate de măsuri şi tehnici de condus pe zăpadă, ne adresăm unei situaţii cel puţin la fel de instabile şi cu potenţial ridicat de risc: condusul pe gheaţă şi polei.
Pentru că majoritatea sfaturilor ce urmează sunt de fapt principii de bun simţ, veţi regăsi aceleaşi trucuri de condus pe gheaţă şi polei ca şi în cazul rulării pe zăpadă, însă diferenţele există, după cum urmează:
1. Nu lăsaţi nimic la voia întâmplării
Când conduceţi pe drumuri îngheţate, ultimul lucru pe care vi-l doriţi este să nu aveţi suficientă vizibilitate - curăţaţi bine geamurile maşinii! Planificaţi-vă traseul astfel încăt să rulaţi pe cât posibil pe artere mari în defavoarea străduţelor şi, dacă estimaţi că nu veţi ajunge în timp util la destinaţie, treziţi-vă cu un sfert de oră mai devreme. Nu credem că mai trebuie menţionată prezenţa unor anvelope adecvate, de iarnă, care să fie ajutate de lanţuri dacă este cazul.
2. Nu te crede pilot de raliuri!
Pe polei sau gheaţă, distanţele de frânare se multiplică de 10 ori. Aşadar, nu circulaţi cu viteză.Chiar dacă vă încadraţi în limita legală de viteză, încercaţi să menţineţi o viteză constantă adaptată la condiţiile de drum şi trafic – a se traduce prin ÎNCETINIŢI - încercând în acelaşi timp să măriţi considerabil distanţa dintre maşina din faţa şi din spatele vostru.
3. Nu vă apropiaţi prea mult de cei din faţă!
Un sfat aparent banal, dar deseori ignorat de şoferi. Indiferent de calitatea anvelopelor şi a reflexelor voastre,