După al doilea mega-infotrip organizat în vara anului 2013 pe litoralul românesc, FAPT patronează al doilea eveniment major de promovare, dedicat de această dată staţiunilor montane.
Astfel, între 25 şi 28 noiembrie 2013 s-a desfăşurat la Sinaia, infotripul Criteriul Primei Zăpezi şi Bursa de Turism cu acelaşi nume, evenimente organizate de către Asociaţia pentru Promovarea Turismului Prahova, membră a Federaţiei Asociaţiilor de Promovare din România, cu susţinerea Autorităţii Naţionale pentru Turism, a operatorilor privaţi locali şi a autorităţilor locale.
Au participat reprezentanţi ai operatorilor de turism din 12 ţări – Belgia, Franţa, Dubai, Iran, Italia, Malta, Turcia, Polonia, Ungaria, Ucraina, Republica Moldova, România, peste 60 de agentii de turism, organizaţii turistice şi de promovare turistică din România, operatori de pârtii de schi şi monitori, presa internă şi internaţională.
Din capul locului trebuie spus că asemenea evenimente ample de promovare au nevoie imperativă de o susţinere financiară consistentă care să vină dinspre autorităţile de resort. Adunând şi trăgând linie, Corina Martin, preşedintele FAPT recunoaşte implicarea autorităţii centrale: “Mulţumesc conducerii Autorităţii Naţionale pentru Turism şi în mod direct preşedintelui Răzvan Filipescu şi felicit autorităţile locale care s-au implicat în organizarea şi susţinerea directă a infotripurilor Asociaţiilor de promovare turistică din România, alături de Federaţia noastră”.
Adrian Voican crede, la rândul său, ca proiectele initiate de comunitatea locală, aşa cum este “Criteriul Primei Zapezi”, este imperios necesar sa fie sprijinite şi co-finanţate de autoritatea centrală. “Procedurile, spune el, trebuie îmbunătăţite si simplificate, pentru a ne atinge scopul propus: promovarea României ca o destinaţie atractivă, sigură, dornică şi pregătită a primi turişti din într