Retailerii din Statele Unite au suplimentat vineri măsurile de securitate, de Black Friday, 140 de milioane de americani fiind aşteptaţi la cumpărături în acest weekend, mai puţini totuşi faţă de cei 147 de milioane de oameni care au profitat de discount-uri anul trecut, relatează Bloomberg.
Mall-urile au introdus patrule formate de poliţişti aflaţi în afara programului. Magazinele Wal-Mart folosesc un sistem de cote pentru produse populare precum iPad-urile şi bijuteriile.
Federaţia Naţională a Retailerilor (FNR) a emis recomandări referitoare la managementul aglomeraţiei, cerând magazinelor să se pregătească pentru mase mari de oameni, cozi imense de clienţi nervoşi şi grupuri sanitare supraaglomerate.
Organizaţia de retail a publicat astfel de recomandări din 2008, când un angajat al Wal-Mart a murit călcat în picioare de Black Friday.
Vânzările în weekendul început cu Black Friday vor creşte cu 2,2%, faţă de anul trecut, la 40,5 miliarde de dolari, potrivit estimărilor companiei IBISWorld.
De regulă, magazine universale precum Wal-Mart, Target şi Sears atrag cei mai mulţi cumpărători, întrucât aceştia vor să găsească tot ce le trebuie într-un sigur loc, într-o zi în care traficul şi găsirea unui loc de parcare îi pun la încercare, a declarat Rich Mellor, vicepreşedinte însărcinat cu prevenirea pierderilor la FNR.
Magazinele au luat în acest an măsuri de securitate mai devreme ca niciodată, pentru că multe magazine şi-au deschis porţile chiar de Thanksgiving Day.
Vânzările de retail au fost afectate în ultimele luni de încrederea fluctuantă a consumatorilor în economie. În luna noiembrie, indicele privind încrederea, calculat de Conference Board, a scăzut la cel mai redus nivel din ultimele şapte luni, din cauza creşterii pesimismului legat de perspectiva pieţei muncii. Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.R