Scris de Valentin Rusu - Managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă din Timişoara (SCJUT), dr. Iulius Jugănaru, reacţionează, din nou, la afirmaţiile Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Timiş (CJAS). Instituţia în cauză acuza SCJUT că refuză să semneze un contract prin care pacienţii puteau cere bani spitalului, în cazul în care, pe perioada internării, ar fi fost nevoiţi să plătească medicamente ori materiale sanitare din propriul buzunar. De asemenea, CJAS mai „spunea” că Judeţeanul timişorean are datorii de peste 800.000 lei către pacienţi.
Jugănaru susţine că SCJUT respectă legislația în vigoare, inclusiv pe cea care reglementează rambursarea cheltuielilor pacienților (Legea 95/2006 actualizată și modificată-art. 237, HG 117/2013), pacienții fiind informați și sprijiniți de către personalul medical și administrativ pentru a putea beneficia de drepturile conferite.
„Susținem în mod transparent și nepărtinitor, prin toate demersurile și procedurile avizate, respectarea drepturilor pacienților, îndeplinirea îndatoririlor față de asigurați, dar și față de instituțiile statului, iar prin măsuri corecte de management dorim să evităm orice greșeală de eludare a legislației sau de risipire a banului public”, spune Jugănaru.
Jugănaru e de părere că afirmațiile emise de CJAS Timiș la adresa SCJUT nu au nicio legătură cu îndatoririle „ce ne revin în mod legal, fiind în același timp iresponsabile și imorale în fața contribuabililor care își cunosc drepturile și obligațiile”. „CJAS Timiș acționează abuziv și fără acoperire legală, impunând prin presiune asupra SCJUT semnarea unor documente, fără aprobarea Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, dezinformând totodată opinia publică și autoritățile prin acuzații nefondate, fapte deosebit de grave atât din punct de vedere legal cât si moral”, spune managerul Judeţeanului.
Jugănaru declară că