Dacă la București copiii autiști sunt discriminați în școli și grădinițe, nu același lucru se poate spune și despre ceea ce se întâmplă în județul nostru. Aici, câțiva micuți speciali merg zi de zi la școală și grădiniță, fiind îndrăgiți de colegii și dascălii lor, care au reușit să vadă dincolo de „eticheta” pusă de societate.
Reacţiile pe care le au oamenii atunci când aud de autism sunt de regulă negative, iar copiii care suferă de această tulburare sunt, de cele mai multe ori, stigmatizaţi şi excluşi din grădiniţe şi şcoli deoarece sunt „altfel”.
Un astfel de caz a fost semnalat și făcut public recent. Directoarea unei școli din București a fost amendată cu suma de 1.000 de lei pentru că a nedreptățit un copil bolnav de autism, atunci când i-a cerut familiei să-l retragă de la școală.
Mama băiatului spune că el a rămas cu sechele după acest episod și are nevoie de terapie pentru a înțelege că nu toți oamenii sunt în stare să îl accepte așa cum este el.
După ce părinții copilului au făcut plângere la Consiliul pentru Combaterea Discriminării, directoarea a fost găsită vinovată de discriminare, fiind sancționată. Din fericire, în județul nostru lucrurile stau cu totul altfel. Câțiva copilași speciali merg zi de zi la școală și grădiniță, iar colegii și cadrele didactice îi acceptă și îi îndrăgesc tocmai pentru că sunt altfel.
Camelia Tabără, inspectorul general școlar al ISJ BN, spune că în Bistrița-Năsăud nu au existat niciodată astfel de probleme, iar micuții cu autism care sunt înscriși în școli și grădinițe normale sunt tratați și integrați corespunzător.
Acest lucru este confirmat și de Ana Dragu, coordonatorul Centrului de Resurse şi Referinţă în Autism "Micul Prinţ" Bistriţa.
"Integrarea copiilor cu autism în învăţământul de masă a fost şi este un obiectiv important în activitatea noastră din mai multe motive. Pe de