• Peste proiectul autogarii moderne din Tudor Vladimirescu s-a asternut praful• Documentatia de 1,5 milioane de lei a fost uitata prin sertarele primariei
Autogara moderna promisa de municipalitate inca de pe vremea cand primar era Constantin Simirad a ramas la stadiul de schita pe hartie. Iesenii par condamnati sa ramana fideli utilizarii autogarilor mizere din Iasi, fara peroane sau acoperisuri. Fiscul iesean a ingropat sperantele realizarii proiectului, incercand sa execute silit RATP-ul pentru a recupera o parte din datoriile istorice ale regiei. Executarea silita a vizat chiar halele din depoul RATP din Tudor Vladimirescu, pe care urma sa fie realizata autogara. In prezent, reprezentantii municipalitatii spera ca vor avea noroc si va fi deschisa o linie de finantare cu fonduri europene pentru autogara.
Putine sperante pentru o alta finantare europeana
Documentatia tehnica pentru autogara este realizata de firmele Search Corporation si Relians Corp pentru suma de aproximativ un milion lei. Anterior, pentru realizarea studiului de fezabilitate, primaria a organizat o licitatie, firma belgiana EC - ITS BVBA, in colaborare cu firma Eden Consulting and Engineering Romania, castigand-o cu o oferta financiara de circa jumatate de milion de lei. Proiectul autogarii in valoare de 18,7 milioane euro a fost inclus in Planul Integrat de Dezvoltare Polul de Crestere Iasi (PIDPC), de aceasta initiativa alegandu-se insa praful din cauza Fiscului. "Fiscul a incercat executarea silita, noi am contestat-o si am castigat. Din pacate nu am putut depune proiectul spre finantare, pentru ca raspunsul favorabil din instanta, de care depindea situatia terenului de acolo, l-am primit la trei zile dupa incheierea perioadei de depunere. Il vom depune din nou pe exercitiul 2014-2020", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al primarului. Intrebat