În urmă cu mai puţin de un deceniu centrul istoric al Bucureştiului era dominat de câini fără stăpân, clădiri dărâmate şi oameni fără locuinţă. Astăzi zona este ocupată de circa 200 de baruri, restaurante şi cafenele şi este vizitată zilnic de 3.000-4.000 de consumatori, în special după lăsarea serii.
Deşi este o zonă de petrecere a timpului liber, centrul istoric a început să facă paşi mici şi către atragerea marilor retaileri, fie ei de modă, cosmetice sau electroIT, primii care au venit deja fiind Adidas şi H&M. Cei mai mulţi retaileri se plâng însă că spaţiile nu sunt renovate, iar proprietarii nu vor să reducă nivelul chiriilor care ajunge şi la 70-100 de euro pe metru pătrat pentru spaţiile mici.
Chiria în zona centrului vechi este de circa 50 de euro pe metru pătrat în spaţiile renovate. Preţul este valabil însă doar pentru zona de parter, chiriaşii care iau spaţii mai mari, cu subsol sau etaj, primesc discount restul spaţiului.
Potrivit datelor din piaţă, cele mai mari chirii sunt cerute pentru spaţiile mici, preţul pe metru pătrat putând ajunge şi la 100 de euro. Zona din „inima Bucureştiului“ este dominată de spaţii de câteva zeci sau sute de metri pătraţi, astfel că suedezii de la H&M au deschis magazinul într-o clădire ridicată de la zero pe Lipscani. Retailerul ocupă un spaţiu de 1.800 mp în centrul istoric şi este cel mai nou chiriaş al zonei şi totodată cel mai important. Venirea H&M este aşteptată să atragă şi alte nume din moda locală.
Alături de H&M, tot pe Lipscani, se află şi un magazin Adidas, un Lashez (haine) şi Be in Time (bijuterii şi ceasuri). Reprezentanţii companiei de consultanţă imobiliară Colliers spun că în primăvara lui 2014 se vor mai deschide aici şi primul magazin al retailerului de îmbrăcăminte Cato, şi o unitate a retailerului de fashion Koton.
„Lipscani va fi în câţiva ani cel mai bun l