La Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI) Suceava se desfășoară, începând cu luna noiembrie a acestui an școlar, proiectul educațional ”Și eu pot să fiu util” – dezvoltarea personalității copilului cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) prin terapie educațională.
Proiectul are drept scop dezvoltarea personalității elevilor cu cerinţe educaţionale speciale prin diverse activități de terapie ocupațională, astfel încât aceștia să-și îmbunătățească abilitățile psihomotrice, cognitive şi sociale, ajutându-i să-și recâștige independența în majoritatea ariilor de existență.
Potrivit reprezentanţilor CSEI Suceava, „una din activitățile cu un puternic impact asupra elevilor este cea desfășurată în colaborare cu partenerul Elena Ignea – hairstylist la salonul
În cadrul activității ”Estetica și igiena corpului”, Elena Ignea a inițiat 20 de eleve de la CSEI Suceava (din clasele V-VII) în tehnica îngrijirii și coafării părului, tehnica manichiurii/pedichiurii, fetele formându-și astfel deprinderi de autoîngrijire și igienă personală, dar și deprinderi de muncă, abilități de relaționare interpersonală, de petrecere a timpului liber într-un mod cât mai plăcut.
Activităţile au ca scop adaptarea și integrarea socială a elevelor
Această colaborare va continua, partenerul voluntar arătându-și disponibilitatea de a instrui elevele de-a lungul mai multor întâlniri, pe parcursul unui curs practic desfășurat într-un spațiu adecvat oferit de conducerea școlii.
Conform prof. Camelia Darie, Director al CSEI Suceava, „este o activitate nouă pentru elevele noastre, acestea primind cu mult entuziasm această acţiune. Vor fi şedinţe lunare de acest gen, întâlniri în care se vor aborda diverse teme referitoare la igienă, dezvoltarea simţului estetic etc. Şi elevele de la clasele de profesională vor fi implicate în astfel de m