Cele mai recente clasamente referitoare la brandurile preferate de români indică faptul că cele mai puternice mărci din România sunt cele care au rezistat erei comuniste.
Nu sunt multe, dar au rezistat cu stoicism vremurilor. Au trebuit să se adapteze unui număr infinit de modele de consumatori să îşi schimbe reţeta şi faţa şi modul de a se vinde, dar şi patronii care le produc. Unele s-au pierdut peste ani, pentru a renaşte apoi spre bucuria nostalgicilor şi surprinderea noilor generaţii. România mai are încă superbranduri.
Potrivit studiului Top 50 branduri româneşti realizat de Unlock Market Research, mai mult de 10 mărci prezente pe primele poziţii datează dinainte sau din era comunistă.
Cremă ati-age românească în magazinele din 35 de ţări ale lumii
Spre exemplu, marca de cosmetice Gerovital, produsă pe scară largă pentru prima dată în 1958 la fabrica Farmec din Cluj, se află pe poziţia a patra în clasamentul celor mai apreciate branduri autohtone. Este, de altfel, şi primul brand de cremă anti-age din lume şi a adus României de-a lungul a peste 40 de ani de prezentă pe piaţă atât notorietate cât şi sume importante de bani. Acum, marca se exportă în 35 de ţări din Europa, Asia, în Africa, în SUA şi în Orientul Mijlociu.
Tot din portofoliul Farmec Cluj, care s-a născut în 1943 prin desprinderea din laboratoarele Molnar Moser din Budapesta a unui mic laborator în Cluj, apar în clasament Farmec şi Doina (produs pentru prima dată în 1965). Farmec Cluj a raportat anul trecut afaceri de aproximativ 122 de milioane de lei şi un profit de aproximativ 8 milioane de lei. Compania este deţinută de familia Turdean şi alţi mici investitori, fiind privatizată în 1995 prin metoda MEBO:
Plafar, un brand pierdut pentru statul român
Istoria Plafar, una din