Dacă locuitorii Capitalei se pot bucura de transportul subteran de câteva zeci de ani, edilii marilor orașe sau municipii din provincie abia acum își fac planuri pentru mutarea unei părți importante din traficul suprateran în subteran.
Bucureștiul nici acum nu are o linie de metrou care să lege două dintre cele mai importante noduri de transport, Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă - Otopeni. Un astfel de proiect, de construcție a unei linii de metrou, care să facă legatură între cele două puncte a fost pus pe hârtie de mai bine de 7-8 ani, dar până în prezent nu s-a realizat mare lucru.
Acum guvernanții nici măcar nu știu care variantă este mai bună, linie de metrou sau linie de cale ferată. Mai multe detalii aici.
Cel mai mare oraș din vestul României ar putea avea metrou sau cale ferată subterană care să lege cele două obiective (gara de aeroport) chiar înaintea Capitalei.
Cel puțin asta își dorește primarul Timișoarei, Nicolae Robu, care a declarat, în urmă cucâteva zile, că că noua linie de metrou, în lungime de opt kilometri, va începe la Gara de Nord, va trece pe la mall, Gara de Est şi se va termina la Aeroportul Internaţional Timişoara, potrivit tion.ro
Robu susţine că a prezentat această idee la Barcelona, unde a fost încurajat să o ducă mai departe, iar apoi, la Karlsruhe, a văzut că municipalitatea tocmai a început un proiect de mutare a liniilor de tramvai în subteran.
„Asta e soluţia – liniile de cale ferată trebuie să fie duse în subteran, şi cu această ocazie sigur că se va realiza şi o conexiune tip metrou între câteva puncte cheie ale oraşului nostru: Gara de Nord, zona mall, Gara de Est, aeroportul, toate pot ajunge să fie legate şi se va putea face repede şi la preţuri convenabile aşa ceva. Sunt acele utilaje cârtiţă care străpung munţii, merg pe sub mări, pe unde vrei”, a spus Robu.
Ulterior