Orice licitaţie de artă, în care miza este, pentru unii, banul şi numai banul, se cuvine a fi privită şi în complexitatea ”spectacolului” cultural pe care aceasta îl presupune. Expresie a pasiunii pentru frumos şi, în egală măsură, pentru util, circumscrisă ideii de creaţie. Totodată, orice licitaţie de artă este şi un prilej rar de a traversa timpurile care au excelat în darul pasiunii pentru creaţie. Dacă am accepta ideea potrivit căreia evadarea din atmosfera ternă a zilelor noastre în imperiul artelor (ce ni se dezvăluie prin aceste incursiuni programate care atrag atât investitori cât şi mari iubitori de artă/arte) este salvatoare, am putea să înţelegem şi să percepem mai bine frumuseţea şi bogăţia timpurilor trecute; nevoia de confort vizual şi de... lux a comanditarilor acelor epoci. Şi, fără îndoială, munca artiştilor; a creatorilor, în general. Cu aceste gânduri am parcurs catalogul ultimei licitaţii din acest an a Casei Alis (de marţi, 3 decembrie), ce cumulează o mare diversitate şi bogăţie de piese - unele rare şi de mare frumuseţe, în cadrul celor zece secţiuni - diverse, bibliofilie, orologerie, bijuterii, argint, sticlă, pictură, sculptură, icoane şi mobilier.
Un crucifix din alamă argintată, provenind din Rusia interbelică, un telefon de birou, marca "Ericsson", un microscop, marca C. Reichart, fructiere din metal, decorat cu elemente florale, stil Rococo, frapiere din metal placat cu argint, o casetă, cu capac, din bronz traforat, un sfeşnic din bronz, un baston-sabie, cu mâner de argint, decorat cu cap de cal, - toate datând din secolul XIX sau XX – iată o parte din inventarul pieselor secţiunii ”diverse”. Preţurile loturilor din această secţiune variază între 50 şi 2.000 lei. La secţiunea ”bibliofilie” remarcăm câteva volume de carte de artă, evocări, memorialistică, jurnale - Theodor Pallady – ”Jurnal”, Bucureşti, 1966; N.N.