Srdjan Kovacevic, proprietarul Alsa Boutiques, cel mai mare retailer de mărci de lux din țară, crede că bărbaţii din România încă nu ştiu să se îmbrace la un "patru ace" în adevăratul sens al cuvântului.
”Sunt și într-o autoperfecționare continuă. Femeile din România sunt peste media europeană la capitolul bun gust și . Bărbați sunt în urmă. Sper să recupereze în următorii 10 ani. Deja observ că la generația de bărbați de 20 - 30 de ani această diferenţă este mult mai mică”, răspune Srdjan Kovacevic (foto), întrebat dacă ştiu bărbaţii români să se îmbrace.
Cum vinzi lux bărbaților pe timp de criză? „Am încercat fidelizarea clienților vechi prin servicii bune și atragerea clienților noi prin câștigarea încrederii. Foarte apreciate sunt serviciile de retuş personalizat, curăţătorie şi întreţinere a produselor de brand achiziţionate Dar există și multe alte extra-servicii de care beneficiază clienţii“, explică proprietarul Alsa Boutiques. „Stimularea apetitului pentru cumpărături a devenit o strategie în sine“, a mai observat Kovacevic.
Când vine vorba despre piaţa locală de lux, în general, „încă ne raportăm la București și atât“, subliniază omul de afaceri, “iar de la sector la sector situația e foarte diferită“. Cât de diferită? “Dacă ne referim la mașini, ceasuri sau iahturi, creșterile din ultimii zece ani sunt de la un raport de 1:10. La haine, cifrele nu sunt cu mult mai mari decât acum zece ani, raportul e de 1 la 1,5 sau 1 la 2“, explică el, care se aşteaptă la o perioadă “interesantă“ pentru fashionul de lux.
Pe ce se bazează? “Sunt oportunități în vremuri de recesiune“, răspunde el scurt, adăugând că investițiile se fac acum la valoarea reală, nu cea potențială, viitoare, aşa cum se întâmpla în urmă cu doi-trei ani, plus că “şi România va urma traseul altor țări est-europene. Chiriile, de pildă, sunt cu până