Femeile reprezintă latura „umană“ din business, sunt mai altruiste şi mai puţin agresive decât bărbaţii atunci când se află în poziţii de conducere, iar pragmatismul le ajută foarte mult la implementarea proiectelor, însă nu se concentrează prea mult pe rezultate. În schimb, bărbaţii şefi sunt mai buni la elaborarea de strategii şi la obţinerea de bani, pentru că au capacitatea de a planifica pe termen lung, dar uneori îşi asumă riscuri prea mari, arată rezultatele unei cercetări realizate de HART HR Consulting care a analizat, printre altele, şi trăsăturile de personalitate ale liderilor din companiile locale în funcţie de gen.
„Aproape jumătate din respondenţi (49%) au spus că femeile nu au competenţe de leadership. Pe de altă parte, 55% din respondenţi sunt total împotriva afirmaţiei că femeile din leadership nu fac faţă cu succes unei perioade de criză“, a spus Mădălina Bălan, managing partner în cadrul HART HR Consulting, în cadrul unui eveniment organizat ieri pe tema diversităţii de gen în leadeshipul românesc.
Studiul realizat de Hart HR Consulting pe un eşantion de peste 800 de peroane cu studii medii şi superioare din mediul urban mai arată că 38% din respondenţi spun că nici bărbaţii şi nici femeile nu agreează şefii femei, în timp ce majoritatea respondenţilor (62%) au fost în dezacord cu această ipoteză. „Femeile sunt mai precaute şi au un simţ estetic mai dezvoltat decât bărbaţii. În schimb, bărbaţii sunt mai calmi în situaţiile de criză, mai dominatori şi au un mai bun management al stresului decât femeile“, a explicat Lavinia Raşcă, profesor în cadrul programului de Executive MBA la şcoala de afaceri ASEBUSS şi preşedinte al European Professional Women’s Network România.
Este adevărat că bărbaţii pot fi uneori mai competitivi şi mai agresivi atunci când deţin funcţii de conducere, spre deosebire de femei, care