(apărut în Dilemateca, anul VIII, nr. 89, octombrie 2013) Cînd era mică voia să practice toate meseriile din lume, în afară de măcelar. Ceva mai tîrziu, deja studentă la Litere, şi-a dorit să devină învăţătoare. Apoi, întîmplător, a ajuns să lucreze ca redactor, mai întîi la Editura Universităţii Bucureşti, apoi la ART. "La editură eşti plătit ca să citeşti - şi ăsta e, probabil, visul oricărui absolvent de Litere", spune Andra Cărbunaru... Un loc de întîlnire E, într-adevăr, un vis frumos, dar pentru că există şi o lege a compensaţiei, apar şi dezavantajele: "Mi-a plăcut, dar nu m-a pasionat, pentru că lucrezi într-un spaţiu închis, doar tu cu cartea. Nu interacţionezi decît cu autorul sau cu traducătorul - or, eu simt nevoia să comunic mai mult", mărturiseşte Andra Cărbunaru. Aşa se face că, înainte să se deschidă Librăria Bastilia din Bucureşti, a candidat pentru postul de PR - şi l-a obţinut. PR e un acronim omniprezent. Aproape orice companie sau organizaţie are măcar un PR - o persoană responsabilă cu comunicarea publică. Munca de PR de librărie presupune organizarea de evenimente. Apoi, încheierea de parteneriate cu instituţii de presă. Să concepi afişe pentru evenimentele din librărie. "Dar sînt şi alte munci mai puţin creative, dar la fel de importante, cum ar fi să te asiguri, înainte de lansarea de carte, că funcţionează toate microfoanele." Însă - după cum ne explică Andra Cărbunaru -, partea mai complicată e interacţiunea cu cititorii.
Librăria Bastilia organizează periodic evenimente şi lansări de carte. "Important e să atragem cît mai mulţi cititori în librărie. Scopul imediat e să vină şi să urmărească programele noastre. E o modalitate de a ne împrieteni cu oamenii şi de a-i fideliza pe clienţi. În afară de lansările de carte, librăria organizează periodic evenimente pentru copii. Ele sînt foarte importante pentru că plăcerea lecturii se exerse