O echipă de clujeni a muncit un an pentru o aplicaţie de telefonie mobilă despre care iniţiatorul spune că este atât de bună încât va schimba industria.
Lorand Minyo a dezvoltat împreună cu o echipă de şase oameni, în ultimul an, o aplicaţie despre care spune că e atât de revoluţionară încât peste o vreme toate dispozitivele mobile vor folosi algoritmul. Aplicaţia se numeşte asiqo, deocamdată e disponibilă doar pentru iPhone şi te ajută să-ţi cumperi bilete la spectacole ori meciuri, sau să achiziţionezi orice produs, doar scanând reclama acestuia.
"Va identifica imagini pe bază de algoritmi patentaţi", aceasta e explicaţia lui Minyo întrebat cum exact va scana aplicaţia imaginile dorite. Brandurile care implementează aplicaţia vor plăti pentru a interacţiona cu utilizatorul - aceasta e principala modalitate prin care se va finanţa echipa ce a dezvoltat aplicaţia. În plus, spune Minyo, aplicaţia va folosi un sistem inovativ de procesare a informaţiei. "Aplicaţia în sine nu va procesa nimic, este doar un mediu de transmitere a informaţiei; magia se întâmplă în cloud, unde toată informaţia este procesată", spune el.
Există şi alte aplicaţii care să folosească algoritmi similari, sau acelaşi mod de interacţiune cu utilizatorul? Asiqo e unică, spune Minyo: "Au fost unii care au încercat să reproducă ce face Asiqo, însă au eşuat în diferite moduri - ştim şi în care şi de ce, pentru că şi noi ne-am lovit de aceleaşi probleme; unul a murit, cumpărat de Microsoft, dar se baza pe audio, iar celălalt face aplicaţii pentru companii".
Minyo explică modul în care va funcţiona aplicaţia: "vezi o reclamă la un parfum, într-o revistă; scanezi reclama cu asiqo şi îţi apare în interfaţa aplicaţiei o pagină, a producătorului, de unde poţi cumpăra acel parfum. Noi lucrăm cu diferite agenţii şi brand-uri pentru a include cât mai multe reclame în asiqo, iar după