In furia valurilor de nemultumiri si declaratii care mai de care mai aprig sustinute, in situatii in care multi isi varsa frustrarile, adunate ani la randul, chiar daca nu fac obiectul problemei, se intampla sa apara si opinii pe care ti-e mai mare dragul sa le asculti. Si asta, pentru ca sunt coerente, exprimate decent si, asa cum ne place unora, logice si la obiect.
Este si cazul unei bucurestence care a povestit cum au descurs episoadele in calitate de pacient al Spitalului Judetean de Urgenta din Ploiesti. Din povestea pe care urmeaza sa o cititi si pe care unii ar considera-o irelevanta, dat fiind faptul ca autoarea nu locuieste in Ploiesti, lipsesc patosul si pofta de scandal. Va prezentam o descriere, poate cea mai obiectiva, a relatiei medic-pacient, insotita de comentarii si concluzii personale, dar rezervate.
" Cunosc Spitalul Judetean Ploiesti. Desi bucuresteanca avand o casa de vacanta pe Valea Prahovei si suferind incidental de scurte episoade de aritmii cardiace, am ajuns de cateva ori la Serviciul de Urgenta din spitalul ploiestean, si, uneori, cate o zi-doua, in sectia de cardiologie. Ce pot sa spun, din experienta mea:
1. Sectia de Urgente este comparabila cu cea din Bucuresti in privinta competentei si alertetei medicilor. Iar sectiile din Bucuresti si sistemul medical de Urgenta din Bucuresti sunt in toate privintele comparabile cu cele din Germania, Ungaria, si mai bun ca in Franta de pilda. Multumim lui Arafat. In Ploiesti insa, desi medicii sunt buni, Medicamente esentiale, in tratamentul rapid al problemelor cardiace medicamente relativ banale si nu foarte costisitore - lipsesc. Aparatura de monitorizare e rara si veche, EKG-urile sunt de pe vremea lui Pasvante. In sectia de cardiologie, multa lume se lauda cu "cadourile" facute medicilor si primite de medici. Cu sinceritate va spun ca de la mine