“Am pornit la drum din dorinta de a schimba perceptia iubitorului roman de animale de companie despre ceea ce inseamna un pet shop in adevaratul sens al cuvantului, urmand un model occidental in care animalul de casa face parte din familie si reprezinta stilul de viata al proprietarului”, spune Adriana Aruxandei, manager dezvoltare retea Animax.
La vremea respectiva, pet-shop-ul insemna un magazin mic, de 20-40 mp, cu miros specific, care functiona cu doi angajati si care vindea hrana pentru animale bulk (vrac) si era situat la parterul unui bloc sau la coltul strazii. “Erau ca acele buticuri in care cobori sa-ti iei paine si lapte cand ai ajuns tarziu acasa”, explica Aruxandei.
Primul magazin Animax intra pe piata romaneasca printr-un concept nou, cu suprafete de 100 mp, unde clientul se putea opri sa-si achizitioneze tot ce-i trebuie pentru animalul sau de companie.
“In ultima perioada se remarca o schimbare la nivel de perceptie a ceea ce inseamna animalul de companie pentru familie. Acesta este pozitionat ca un membru al familiei, iar nevoile lui de baza sunt tratate cu mult mai multa seriozitate si responsabilitate. Pe masura ce proprietarii au constientizat beneficiile unei alimentatii de calitate pentru sanatatea animalului lor de companie, au inceput sa se informeze cu privire la produsele de pe raft, sa citeasca instructiunile si sa achizitioneze produsele in primul rand in functie de nevoile animalului, apoi dupa buget”, declara Adriana Aruxandei.
Romania este o piata in care cainii raman in topul preferintelor atunci cand discutam despre animalele de companie, potrivit reprezentantului Animax. Astfel, cele mai vandute produse din reteaua Animax raman hrana pentru caini si accesoriile dedicate acestora. 6,4% dintre cumparatori achizitioneaza hrana pentru caini in Romania, comparativ cu 80% in tarile occidentale.
In plus, client