DNA Cluj a redeschis dosarul de corupţie privind achiziţia celor patru tramvaie mov prin firma poloneză PESA. Deocamdată pe şinele de tramvai modernizate circulă doar patru tramvaie noi. Reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca nu ştiu dacă vor mai cumpăra alte tramvaie moderne.
Primăria Cluj-Napoca a investit 128 milioane lei, din care 85% sunt fonduri europene, pentru modernizarea celor 26,6 kilometri de linie de tramvai, inaugurată în vara acestui an. Deocamdată majoritatea tramvaielor care circulă pe noile şine sunt tot de generaţie veche, în parcul auto al Regiei Autonome de Transport Urban Călători (RATUC) Cluj-Napoca fiind doar patru tramvaie noi, de ultimă generaţie, cumpărate în urma încheierii unui contract cu polonezii de la firma PESA. Celebrele tramvaie mov au costat 6 milioane euro, consumă cu 50% mai puţin decât cele vechi şi au o capacitate de 296 călători.
Deşi anul trecut, primarul interimar de la acea vreme, Radu Moisin declara că vor fi cumpărate în total 12 tramvaie mov, clujenii s-au ales până la urmă doar cu patru din cele 12 promise. Reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca explicau în primăvara acestui an că nu mai pot fi cumpărate alte tramvaie noi pe baza contractului cu PESA deoarece a expirat. De asemenea, nu se ştia nici dacă din bugetul local pe 2013 vor mai fi alocaţi bani pentru alte tramvaie noi. “Contractul cu PESA, încheiat în 27 martie 2012, a expirat. În contract se preciza că numărul maxim de tramvaie care pot fi achiziţionate este 12, dar nu se menţiona şi numărul minim. Noi am achiziţionat patru tramvaie”, au declarat reprezentanţii Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei, în luna martie a acestui an. Poate în 2014, dacă şi RATUC doreşte
Din martie până în prezent, nu s-a alocat nimic din bugetul local pentru alte tramvaie noi, iar reprezentanţii Biroului Mass-Media au precizat, duminică, faptul că nu deţin nicio infor