Premiera naţională a primei opere rock simfonice din ţara noastră, Meşterul Manole – un proiect care se înscrie în demersurile pentru a sprijini candidatura oraşului nostru la titlul de Capitală Culturală Europeană în anul 2021 – a avut parte de un public cât se poate de numeros, care a savurat pe deplin reprezentaţia artistică oferită aseară la Sala Capitol. Opera, bazată pe un libret scris de Victor Cârcu în anii 70, dar care la vremea respectivă n-a mai fost aprobat, datorită textului ei, le-a oferit celor prezenţi aproximativ 90 de minute de răsfăţ auditiv, desfăşurat sub bagheta dirijorului Radu Popa, alături de care s-au aflat invitaţii speciali Mircea Baniciu şi Ovidiu Lipan Ţăndărică, mezzosoprana Mihaela Ispan, baritonul Dan Patacă, corul „Ion Românul“ şi Orchestra Filarmonicii Banatul din Timişoara.
Evenimentul a debutat cu speech-uri plictisitoare rostite de primarul Nicolae Robu (care la final le-a urat celor prezenţi „vizionare plăcută“), subprefecta Liliana Oneţ şi directorul Filarmonicii Ioan Gârboni şi a inclus şi un moment surpriză, care a constat în acordarea distincţiei de cetăţean de onoare lui Victor Cârcu. Pe parcursul celor 90 de minute de spectacol, publicul a avut parte de o interpretare deosebită, toţi cei aflaţi pe scenă reuşind să confere un plus de şarm unei seri care a fost una magică pentru numeroşii fani Phoenix care au aşteptat această premieră cu sufletul la gură. Unicul minus al acestei opere a fost faptul că evenimentul a fost unul mai mult simfonic decât rock, deoarece incursiunile în sonorităţile specifice rock-ului au fost prea puţine şi mult prea firave. qPoate dacă pasajele „dedicate“ lui Ţăndărică (care a generat aplauze furtunoase) sau lui Mircea Baniciu ar fi fost mai ample, rezultatul final ar fi fost altfel.
Dincolo de asta, Meşterul Manole a „curs“ şnur, iar absolut toţi muzicienii care au urcat pe