Scris de S.P.D. - Sala Capitol a fost plină, sâmbătă seara, la prima audiție absolută a operei rock-simfonice Meșterul Manole, un eveniment care a adus pe scenă, alături de orchestra și corul Filarmonicii Banatul și de soliștii invitați, trei foști componenți ai trupei Phoenix: Josef Kappl, compozitorul operei, Mircea Baniciu și Ovidiu Lipan Țăndărică.
Printre sutele de spectatori ai premierei s-au aflat oameni de toate vârstele, unii atrași de mirajul unei prime audiții absolute, de ineditul programului muzical în cadrul stagiunii clasice, alții admiratori înfocați ai legendei rock-ului românesc, deși Kappl a subliniat adesea că Meșterul Manole nu are nicio legătură cu Phoenix, nu puțini veniți tocmai fiindcă vin toți ceilalți. Pentru a face față afluxului previzibil de public, organizatorii au suplimentat cu zeci de scaune de plastic locurile, chiar și așa, mulți oameni au rămas în picioare, să asculte concertul.
Au avut ce auzi căci, îndrăzneață, complexă, colorată stilistic, partitura scrisă de Kappl a adus, într-un areal contemporan, generosul filon etno, dar și inflexiuni orientale amintind de năvălirile otomane, vivacitatea rock-ului, caracterul puternic al operei moderne, iar libretul lui Victor Cârcu a servit muzicii cu o rescriere poetică a mitului sacrificiului, inteligentă și cu consistente inserții de umor în tragismul poveștii. De fiecare dată, intervențiile solistice ale lui Mircea Baniciu (care a deschis spectacolul cu piesa „Pe Argeș în jos”), Ovidiu Lipan Țăndărică și Josef Kappl au fost întâmpinate cu cascade de aplauze de admiratorii Phoenix-ilor. Sunetul plin al orchestrei conduse de Radu Popa, prestația artiștilor invitați, a redutabilul bariton Dan Patacă, a mezzosopranei Mihaela Ișpan, a lui Ionuț Dorobanțu, strălucit chitarist, care a indus o subtilă nuanță de jazz sunetului serii, a percuționistul Cristian Rațiu, Cosmin Bălean cu a