În 2007, când criza începea să-şi facă simţită prezenţa peste Ocean, antreprenorul român Dumitru Toader făcea primii paşi pe piaţa americană, cea care acum a ajuns să reprezinte aproape trei sferturi din businessul său. În comuna Tărtăşeşti din judeţul Dâmboviţa, Toader produce mobilă din lemn masiv pentru copii care ia în principal calea exportului, iar ca plan de dezvoltare pentru viitor omul de afaceri român se gândeşte să-şi deschidă un magazin pe piaţa din SUA.
„Noi ne-am lansat pe piaţa din SUA în 2007, când criza era deja începută. Am prins criza şi ne-am descurcat, nu ştiu cum era înainte. Partenerii ne spun în timpul discuţiilor că se simte o uşoară revenire, dar departe de nivelul din 2006 - 2007“, a povestit Toader într-un interviu acordat revistei Business Construct.
Nişa producţiei de mobilă pentru copii este puţin abordată de producătorii români deoarece este un business complet diferit faţă de mobila clasică, cu un target şi canale de vânzare diferite. De aceea marii jucători din industria de mobilă „generalistă“ evită să vândă şi mobilă pentru copii. De obicei, pătuţurile se vând prin intermediul magazinelor cu articole pentru nou-născuţi, puţini fiind retailerii care se specializează pe acest segment.
În România se nasc anual aproape 200.000 de copii, acesta fiind nivelul maxim la care ar putea ajunge vânzările de pătuţuri. Însă multe dintre acestea sunt refolosite, astfel că se pot lua în calcul vânzări de cel mult 50.000 de pătuţuri anual. Dacă se ia în calcul un preţ mediu de 500 de lei pe unitate rezultă că piaţa se ridică la circa 25 de milioane de lei (5,5 mil. euro).
Vânzările totale de mobilă sunt de 750 mil. euro anual, astfel că pătuţurile reprezintă sub 1% din acestea. Cu toate acestea, mobilierul pentru copii nu reprezintă doar pătuţurile, ci şi dulapuri, mese de înfăşat sau alte accesorii. „În România