Consiliul Judeţean şi 15 primării vor beneficia de peste 6,7 milioane lei pentru implementarea de soluţii e-guvernare, proiectul depus în cadrul POS - CCE fiind semnat, vineri, la Bucureşti.
Pe ultima sută de metri, 15 primării din judeţ au „prins” finanţare pentru un proiect în cadrul Programului Operaţional Sectorial - Creşterea Competitivităţii Economice 2007 – 2013, prin care se vor asigura aparatura informatică necesară şi softurile aferente, lider de asociere fiind Consiliul Judeţean. Proiectul „Creşterea eficienţei serviciilor administraţiei publice locale din judeţul Olt prin implementarea unei soluţii e-guvernare” va beneficia de peste 6,7 milioane lei, din aceşti bani achiziţionându-se servere şi calculatoare, dar şi soft-uri specifice activităţii în administraţie.
Cele 15 localităţi beneficiare (Bălteni, Bobiceşti, Brâncoveni, Cezieni, Curtişoara, Dobrosloveni, Fălcoiu, Milcov, Perieţi, Piatra-Olt, Pleşoiu, Şerbăneşti, Strejeşti, Tufeni, Vâlcele) şi Consiliul Judeţean vor forma o reţea, cu centrul de comandă la administraţia judeţeană, acesta fiind încă un pas către proiectul mult mai amplu şi îndelung aşteptat, şi anunţat, de compatibilizare a tuturor bazelor de date aparţinând instituţiilor publice.
„Am avut două proiecte depuse, dintre acestea a fost acceptat unul, pentru care am şi semnat contractul, vineri, la Bucureşti. (...) Majoritatea primăriilor au câte un calculator, două, dar noi vrem să aducem acolo infrastructură de ultimă generaţie, pregătind un pic terenul pentru proiectul naţional”, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Marius Oprescu.
Registrul Agricol Electronic, o cerinţă rezolvată prin proiect
La acest moment, în primării, mai ales cele din mediul rural, se descurcă fiecare cum poate, deşi majoritatea instituţiilor cer ca diversele formulare şi situaţii să fie depuse în